Tuesday 30 October 2012

Kelas Jejak Sinar SKRC

Sebenarnya saya baru berpindah ke SK Raja Chulan, Pulau Tiga, Kampung Gajah bermula awal tahun 2012. Jadi belum sampai setahunlah saya di sini.

Di sini saya mengajar di Kelas Pemulihan Jejak Sinar menggantikan cikgu asal Cikgu Zuraidah Yeop Silan yang berpindah ke Kuala Lumpur Muridnya tidaklah ramai. Ada 5 orang sehingga hujung tahun ini. Murid tahun 1 ada 2 orang. Tahun 2 seoarang. Tahun 3 seoarang dan Tahun 4 seorang. Empat orang adalah murid yang bermasalah dalam mata pelajaran Bahasa Melayu dan seorang murid Tahun 3 dalam mata pelajaran Matematik.


Di  bawah ini ialah  antara wajah anak - anak murid saya. Doa dan harapan saya moga mereka suatu hari nanti menjadi insan yang berguna kepada agama, bangsa dan negara. Bak kata pepatah belakang parang kalau diasah akan tajam juga. Begitu juga dengan murid - murid ini. Masalah pembelajaran mereka tidaklah ketara cuma tidak lancar membaca. Jika mereka rajin membuat latih tubi bacaan, insyaAllah mereka akan berjaya.







2 comments:

  1. latar belakang warna gelap.tulisan pun gelap.kurang jelas.tidak mematuhi prinsip casper

    ReplyDelete
  2. teruskan usaha murni cikgu aminah.insyaallah bnyk keberkatannya...kalu dah buat segalanya dan sewajarnya, kita hanya mampu berdoa bagi pihak murid.

    ReplyDelete